Filozofija za otroke je skupno ime za obvezni izbirni predmet v zadnjem triletju. Izvaja se 1 uro tedensko. Razdeljen je na tri dele. Predmet se v poznejših letih navezuje na prejšnja in nadgrajuje že vpeljano, vendar je vsako leto samostojna celota, ki ne zahteva udeležbe pri pouku leto poprej. V 7. razredu je v ospredju kritično mišljenje.
Izhodišče pouka je vsako leto druga čitanka z zgodbami iz življenja otrok, na katerih se pri pouku gradi vodeni dialog; ta učence združi v skupino, ki kooperativno raziskuje v zgodbe vpletene probleme.
V 7. razredu je to čitanka Harijeva odkritja, s pomočjo katere učenci razvijajo kritično mišljenje. Filozofski problemi so prevedeni v otroški jezik in vzpodbujajo radovednost ter iskanje ustvarjalnih rešitev.
Delo največkrat poteka v obliki razprave – učenci sedijo v krogu in razpravljajo o problemih, ki so izpostavljeni v prebranih zgodbah. Občasno zgodbe ponazorijo z igro vlog ali izrazijo svoje misli na drugačen način – z risbo, pesmijo, kratkim pisnim sestavkom ipd.
Bistvo filozofije za otroke je naučiti otroke razmišljati s svojo glavo.
Splošni cilji predmeta:
- razvijanje avtonomnega, kritičnega, refleksivnega mišljenja,
- razvijanje domišljije in kreativnosti,
- razvijanje kulture dialoga (izražanje in zagovor lastnih stališč, mnenj, poslušanje, upoštevanje stališč drugih itd.),
- razvijanje miselnih spretnosti (oblikovanje mnenj, analiziranje, sintetiziranje, primerjanje, klasificiranje, postavljanje vprašanj, iskanje hipotez, izpeljevanje, odkrivanje predpostavk in posledic, reševanje problemov).
Ida Borak