Izbirni predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda.
Nemščina, kot izbirni predmet, je v OŠ triletni predmet, ki se izvaja dve uri tedensko, kar je skupno 204 ure. Učenec lahko po enem ali dveh letih učenja nemščine izstopi. Z učenjem nemščine lahko začne tudi v 8. ali 9. razredu, če ima predhodno znanje.
Učenci, ki uspešno zaključijo šolanje v OŠ in s tem tudi triletno učenje nemščine kot izbirnega predmeta, lahko v gimnazijah nadaljujejo z učenjem nemščine po modulu B, to je nadaljevalni drugi tuji jezik.
Zakaj je pomembno znanje nemščine?
- ker jo govori 100 milijonov ljudi v Evropi kot materni jezik,
- ker je najbolj razširjeni drugi tuji jezik v Evropski uniji (takoj za angleščino), kar pomeni, da ima nemščina zlasti v Evropi velik sporazumevalni doseg,
- ker je jezik sosedov Avstrijcev in ne tako oddaljenih Nemcev in Švicarjev,
- ker ima Slovenija z državami nemškega govornega področja največ gospodarskih povezav,
- ker omogoča boljše možnosti zaposlovanja na evropskem trgu dela, (pri večini razpisanih delovnih mest imajo prednost kandidati, ki obvladajo več tujih jezikov zaradi fleksibilnosti in samostojnosti pri delu),
- ker omogoča boljše možnosti za študij doma in v tujini,
- ker omogoča hitrejšo pot do informacij in neposredni stik z drugimi ljudmi.
Splošni cilji:
- razvijanje vseh jezikovnih spretnosti: poslušanje, branje, govorjenje in pisanje,
- spodbujanje medosebne komunikacije in sodelovanja,
- navajanje na samostojnost (uporaba slovarjev, priročnih slovnic, iskanje informacij po spletu),
- kulturna raznolikost, toleranca do drugih narodov in kultur.
Načini dela:
- sodobne metode dela,
- projektno delo,
- dramatizacije, igre vlog, pesmi, didaktične igre,
- avtentični materiali (poleg učbenika še zvočni posnetki naravnih govorcev, video posnetki, knjige, igre …),
- uporaba računalnika, interneta pri učenju.
Lidija Pahor, Breda Premzl
(Skupno 211 obiskov, današnjih obiskov 1)