Šolsko novinarstvo kot izbirni predmet nadgrajuje predmet slovenščina. Združuje raziskovanje neumetnostnih jezikovnih zvrsti, posebej publicističnih. V praktičnem delu z besedili učenci dograjujejo svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja neumetnostnih besedil ter se usposabljajo za ustvarjalno in kritično sprejemanje publicističnih/propagandnih besedil. Predmet ponuja tudi možnosti raziskovalne dejavnosti na področju slovenskega jezikoslovja in stilistike ter slovstvene folkloristike in dialektologije. Predmet se povezuje s tekmovanjem v znanju materinščine za Cankarjevo priznanje in z raziskovalnimi nalogami.
Šolsko novinarstvo je enoleten izbirni predmet.
Nekaj temeljnih ciljev, ki naj bi jih pri tem predmetu dosegli:
- Učenci prebirajo časopisni in revialni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu ter si oblikujejo kritičen odnos do medijev.
- Tvorijo raznolika informativna in interpretativna publicistična besedila (vest, poročilo, anketa, intervju…).
- Ustvarjajo razredni in šolski časopis, stenski časopis, pripravljajo oddaje na šolskem radiu, objavljajo svoja publicistična besedila na medmrežju.
- Objavljajo svoje prispevke v mladinskem tisku, njim namenjenih rubrikah v časopisih, se odzivajo na razne slovstvene razpise.
- Uvajajo se v raziskovanje jezika in književnosti, preučujejo raznolike socialne zvrsti, posebej narečja in interesne govorice.
- Spoznavajo slovstveno folkloro, zbirajo in preučujejo kulturno dediščino na podeželju.
Zdenka Kostanjevec