Športni dan na novi tribuni

V športnem parku Starše je bil v letu 2022 dokončan projekt “Izgradnja slačilnic s sanitarijami in tribune v športnem parku Starše” v katerem je kot partner sodelovala tudi naša šola. Naložbo sta sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. 23. junija, ko so imeli športni dan, so učenci tribuno s pripadajočimi prostori tudi preizkusili. 

Več informacij o projektu lahko najdete na spletnih straneh občine Starše: https://starse.si/objava/482949  

Vetrnice za mir

Ob Mednarodnem dnevu miru, ki ga praznujemo 21. septembra, so se tudi pred našo šolo so se zavrtele vetrnice za mir, ki so jih izdelali učenci pri pouku in obšolskih dejavnostih.

»Vetrnice za mir« so umetniški projekt, s katerim sta leta 2005 pričela učitelja likovnega pouka na Floridi. V prvem letu so postavljali vetrnice na več kot 1325 lokacijah in se je po vsem svetu vrtelo okoli pol milijona vetrnic. Vsako leto se število lokacij povečuje. S projektom želimo spodbuditi k razmišljanju o dogajanju v svetu in pomenu miru v naših življenjih. 

Začetek tekmovanja za bralno značko

Tekmovanje za bralno značko se vsako leto prične 17. septembra, ob dnevu zlatih knjig, ko obeležujemo obletnico rojstva in smrti pisatelja Franceta Bevka. Branje za bralno značko je dejavnost, ki učence spodbuja k branju in dviga bralno kulturo.

Društvo Bralna značka Slovenije skupaj s sponzorji vsako leto poskrbi, da je za prvošolce ta dan še posebej slovesen, saj jim podari knjigo. Letos so ob obisku šolske knjižnice prejeli v dar slikanico Ide Mlakar Črnič  z naslovom Kako sta Bibi in Gusti prezvijačila hrib, ki so se je zelo razveselili in uživali ob poslušanju ter poustvarjanju pujsastih pustolovščin.

Beremo skupaj

Nacionalni mesec skupnega branja 2022, ki poteka med 8. septembrom in 9. oktobrom 2022, povezuje branje in gibanjem, zato je njegovo izhodišče misel irskega pisatelja in politika Richarda Steela (1672–1729), da je branje je za duha to, kar je telovadba za telo.

Namen projekta je branje in gibanje povezati s spodbujanjem zdravega življenjskega sloga, kakovostnega preživljanja prostega časa in pozitivnega odnosa tako do branja kot do gibanja. Z razvijanjem spretnosti na področju branja in gibanja želimo doseči, da bi se učenci dobro počutili.

V povezovanju kulture branja in gibanja bomo posebno pozornosti namenili povezovanju branja z različnimi športnimi dejavnostmi, vključevanju v različne bralne projekte, postavitvi knjigobežnice ter pripovedovanju in branju v naravi.

Digitalni post – Kako preživljati čas brez zaslonov?

Šolsko leto se počasi bliža koncu, kar pomeni, da bodo tudi otroci in mladostniki kmalu imeli precej več prostega časa, kot ga imajo med šolskim letom. Ker pa vemo, da ogromno svojega prostega časa namenijo zaslonom v takšni ali drugačni obliki, smo pri Centru Šteker pred poletnimi počitnicami pripravili program Digitalni post za vso družino. Vsebuje smernice, kdaj in kako zmanjšati rabo zaslonov, hkrati pa ponuja predloge za zanimive, zabavne in povezovalne aktivnosti za vse generacije.

Več o programu Digitalni post za vso družino najdete na spletni povezavi: https://www.steker.si/clanki/digitalni-post-kako-prezivljati-prosti-cas-brez-zaslonov/, kjer si lahko program v pdf obliki pogledate, shranite ali natisnete.

Pica pri pouku gospodinjstva

Ker je pri malici ostalo veliko sestavin, so šestošolci pri pouku gospodinjstva pripravili pico. K uri so povabili še prvošolce. Šestošolci so prvošolcem pokazali, kako se pripravi testo, prvošolci pa so ga nato pod njihovim budnim nadzorom obložili s sestavinami. Vsi skupaj so nestrpno čakali, da se speče, nato pa je sledila degustacija. Pica je bila odlična!

Učenci so na tak način razvijali zavedanje o ravnanju s hrano, starejši pa so se preizkusili tudi v vlogi učiteljev. Po podatkih Statističnega urada RS je v letu 2020 vsak prebivalec Slovenije zavrgel povprečno 68 kg hrane (vir: SURS). Zavržena hrana predstavlja velik okoljski problem, saj izgubljamo dragocene vire, čezmerno izrabljamo prst in vodo, količine metana ob razkroju pa vplivajo tudi na podnebne spremembe (vir: Ekologi brez meja). 

Zaključek tekmovanja za bralno značko z ustvarjalcem Matjažem Pikalom

Približuje se konec šolskega leta, s katerim se zaključi tudi tekmovanje za bralno značko. V ponedeljek, 30. maja, so se na zaključni prireditvi v športni dvorani Osnovne šole Starše tako zbrali vsi učenci, ki so skozi šolsko leto pridno brali in tekmovanje uspešno zaključili.

Zaključek tekmovanja je bil letos drugačen, saj smo se lahko v živo srečali z našim gostom. V našo sredo smo povabili pisatelja, pesnika, igralca, glasbenika in prevajalca Matjaža Pikala, ki nam je predstavil svoje delo. Z branjem knjige Prisluhni školjki, v gusarski preobleki, in kratke zgodbe iz Luže ter igranjem na harmoniko Lojzko je navdušil najmlajše poslušalce. Marinamarina in Vrtnar na jezeru pa sta bili namenjeni nekoliko starejšim bralcem.

Ob koncu prireditve nam je naš gost položil na srce, naj mislimo dobro in modro.

Na obisku v Osnovni šoli Ivana Gorana Kovačiča v Dugi Resi na Hrvaškem

Ob zaključku mednarodnega projekta Branje ne pozna meja / Čitanje ne poznaje granica smo z učenci 5. a razreda, ki so bili vključeni v projekt, obiskali našo partnersko šolo, Osnovno šolo Ivana Gorana Kovačiča v Dugi Resi na Hrvaškem.

Po prijaznem sprejemu, ki so nam ga pripravili gostitelji, smo se odpravili v sosednji Karlovac, mesto štirih rek, kjer smo si najprej ogledali Aquatiko, največji sladkovodni akvarij v tem delu Evrope, ki se nahaja na desnem bregu Korane. Na levem bregu smo uzrli lepo urejeno javno kopališče, saj je reka tako čista, da je primerna za kopanje. Napotili smo se na drugi konec mesta in se vzpeli na trdnjavo Dubovac, ki je svojčas varovala mesto pred napadi Turkov. Na vrhu obrambnega stolpa se nam je odprl čudovit razgled na mesto in okolico.

Ko smo se vrnili v šolo, smo se sprehodili do zelenega obrežja reke Mrežnice, ki teče v neposredni bližini in si ogledali šolski vrt, športno igrišče ter amfiteater, namenjen različnim prireditvam. Po okusnem kosilu so učenci obeh šol predstavili svoj kraj in knjigo, ki so jo prebrali v projektu. Naši petošolci so brali delo hrvaškega avtorja Božidarja Prosenjaka z naslovom Sejalec sreče, njihovi hrvaški vrstniki pa Bratovščino Sinjega galeba Toneta Seliškarja.

Naše skupno druženje je hitro minilo. Poslovili smo se z obljubo, da se prihodnje leto srečamo v Staršah. Iskrena hvala našim gostiteljem za prijazen sprejem, ki nam bo ostal v trajnem spominu.

ZDRAVO PREHRANJEVANJE V OKVIRU ŠOLSKE SHEME

V okviru izvajanja šolske sheme smo 1.6.2022 pripravili promocijsko aktivnost in sicer si je vsak učenec lahko pripravil svoj zdravi sendvič. Na voljo soimeli različne vrste zelenjave, sadja in mlečnih izdelkov.

Namen šolske sheme je povečati uživanje sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov pri otrocih s poudarkom na lokalni pridelavi. Zelenjava in sadje sta pomemben vir vitaminov, mineralov in prehranskih vlaknin, poleg naštetega vsebujeta še celo paleto drugih koristnih snovi. Mleko in mlečni izdelki predstavljajo bogat vir beljakovin, skupaj z esencialnimi aminokislinami, kalcija in vitaminov A, D E in K. Prehranjevalne navade se razvijajo že v otroštvu zato je pomembno, da se pripomore k ustavitvi naraščanja pojava prekomerne teže in debelosti pri otrocih, sladkorne bolezni ter srčno žilnih bolezni, ki so eden od večjih dejavnikov tveganja za bolezni sodobnega časa.

 

Najnovejši prispevki

Arhiv prispevkov

(Skupno 7.933 obiskov, današnjih obiskov 15)
Dostopnost