14. marec – dan števila π
Ob dnevu števila π bo v ponedeljek, 16. 3. 2020 ob 10.30, v učilnici TIT tekmovanje v recitiranju decimalk števila π za učence tretje triade. Prijavite se do petka, 13. 3. 2020, v šolski knjižnici. Trije najboljši učenci bodo nagrajeni. Vabljeni.
Baking Muffins
Valentinova ustvarjalna delavnica
Utrinki iz šole v naravi – 8. razred (slike)
Učenci 8. razredov ta teden v CŠOD domu Rak preživljajo šolo v naravi. Spremljevalci učencev pravijo, da so učenci pridni, vreme imajo super. Vsi vas prav lepo pozdravljajo.
5. februar – svetovni dan glasnega branja
Pod okriljem organizacije LitWorld od leta 2010 poteka Svetovni dan glasnega branja. Tej pobudi se letos pridružujemo tudi učenci in delavci Osnovne šole Starše, kjer bomo v sredo, 5. februarja, namenili nekaj minut glasnemu branju.
Teden pisanja z roko
V letošnjem šolskem letu smo se učenci in delavci Osnovne šole Starše prvič priključili Tednu pisanja na roko, ki je potekal med 20. in 24. januarjem 2020.
S sodelovanjem v projektu smo želeli učence spodbuditi k pisanju z roko in jih seznaniti s prednostmi ter pomenom prostoročnega pisanja. Pisanje z roko predstavlja pomembno spretnost, ki se razvija z vajo in omogoča ohranjati dolgotrajnejšo pozornost ter razvijati fino motorično spretnost, kar je pri šolskem delu še kako dobrodošlo.
V Teden pisanja z roko so bili vključeni učenci različnih razredov. Drugošolci, ki se šele učijo spretnosti pisanja, so prepisovali pesem Miroslava Košute z naslovom Lestev in sirček ter jo ilustrirali. Petošolci so prebirali pesniške zbirke slovenskih pesnikov in pesnic ter izbrane pesmi, ki so jih najbolj nagovorile, z roko prepisali na ponujeno predlogo. Svoje izdelke so postavili na ogled pred učilnico. Učenci, ki obiskujejo ure dodatne strokovne pomoči, so po nareku učiteljice zapisovali različne uganke na temo pisanja in branja ter iskali njihove rešitve. Pri pouku slovenskega jezika so učenci predmetne stopnje zapisovali pesmi Toneta Pavčka, Ivana Minattija in Nika Grafenauerja.
Učiteljice in učitelji Osnovne šole Starše so se projektu priključili tako, da so za nagradno uganko prispevali svoje rokopise. Naloga učencev pa je bila, da uganejo, komu pripadajo rokopisi. Izmed učencev z največ pravilnimi rešitvami, smo izžrebali tri, ki so prejeli knjižno nagrado.
O BARVAH
RUMENA je barva sonca, svetlobe in optimizma. Ohranja budnost in spodbuja zbranost.
ORANŽNA je mešanica rdeče in rumene barve. Predstavlja delavnost in ustvarjalnost, pa tudi veselje, zrelost in rast.
RDEČA je barva ognja in krvi, izraz življenja in moči. Spodbuja moč, vitalnost, odločnost in samozavest.
VIJOLIČNA je barva domišljije, izraža tudi veličino in pomembnost.
ZELENA je najbolj naravna barva in predstavlja harmonijo. Deluje pomirjujoče, saj je prijetna in precej nevtralna.
MODRA je barva miru in harmonije, zato deluje zelo sproščujoče. Je barva zrelosti, razumskosti, natančnosti.
Vabilo
Talum organizira v soboto, 1. februarja 2020, ob 9. uri praktični prikaz poklicev s področja strojništva, metalurgije in elektrotehnike. Več o tem v priloženem letaku.
Zvezdna proga – razstava o holokavstu
Osnovna šola Starše že vrsto let sodeluje v projektu ŠOA – spominjajmo se, ki poteka pod okriljem Centra judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor. Z razstavami, predavanji, spominskimi urami in drugimi dogodki obeležujemo 27. januar, ki ga je generalna skupščina OZN leta 2005 razglasila za mednarodni dan spomina na žrtve holokavsta. Ta dan ni bil izbral naključno. 27. januarja 1945 so zavezniški vojaki osvobodili zloglasno koncentracijsko taborišče Auschwitz na Poljskem.
V projektu ŠOA – spominjajmo se 2020 na šoli gostimo razstavo Zvezdna proga – razstava o holokavstu, ki so jo pripravile Mariborska knjižnica, Prva gimnazija Maribor in Sinagoga Maribor. Razstava, ki je sestavljena iz zgodovinskega in literarnega dela, prepleta ključne simbole holokavsta, železniške transporte in progaste taboriščne obleke, kot spomin na eno največjih morij v zgodovini človeštva. Njeno jedro s številnimi dokumenti in fotografijam predstavlja usodo judovskih družin Kohnstein in Singer, ki sta pred drugo svetovno vojno živeli v Mariboru. Nacisti so člane družin poslali v Auschwitz in druga taborišča, od koder se večina ni vrnila. Nanje spominjajo tlakovci spomina, nemškega umetnika Gunterja Demniga, v Ulici kneza Koclja in v Nasipni ulici na Pobrežju, spominska obeležja z osebnimi podatki posameznih žrtev nacizma.
Otvoritev razstave Zvezdna proga, ki so jo pripravile učenke 7. razreda, je bila v ponedeljek, 20. januarja 2020. Učenci so tega dne prisluhnili tudi predavanju profesorja Borisa Hajdinjaka, direktorja Centra judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor, z naslovom Kohnsteini in Singerji – mariborske žrtve holokavsta.
V naslednjih dneh si bodo razstavo, po kateri jih bodo vodile sedmošolke, ogledali vsi učenci šole. V delavnicah o kršenju osnovnih človekovih pravic v času nacizma bodo prebirali odlomke literarnih del na temo holokavsta ter deklaracijo človekovih pravic in konvencijo otrokovih pravic, ki predstavljata temelj svobode, pravičnosti in miru na svetu.
Šahovska prireditev na Osnovni šoli Starše
V petek, 17. 1. 2020, je na OŠ Starše med 16.30 in 19.00 potekala zanimiva šahovska simultanka. Suad Osmanbegović, šahovski mojster in trener, aktualni svetovni prvak med šahisti amaterji veterani v organizaciji Amaterske šahovske organizacije, se je odzval vabilu Košarkarskega kluba Starše. V sodelovanju z OŠ Starše je priredil poseben in zanimiv šahovski popoldan, na katerega se je odzvalo kar 20 domačih šahovskih entuziastov. Dogodka se je udeležilo tudi 5 učencev in računovodja naše šole.
Kaj je Suad povedal po simultanki?
Bil sem prijetno presenečen nad samim odzivom in prisotnostjo številnih gledalcev. V pogovoru z mladimi šahisti sem izvedel, da so se šahiranja naučili pretežno doma in da zelo pogrešajo organizirano šahovsko vadbo, kjer bi lahko svoje začetniško znanje nadgradili. Moram pa pohvaliti prav vse udeležence in predvsem njihov nivo šahovskega znanja, ker tako velikega odpora za šahovnicami zares nisem pričakoval. O tem navsezadnje priča trajanje šahovskih partij in mojih prehojenih skoraj 8 kilometrov. Priznam, da ste me pošteno utrudili. Čutim tako glavo kot noge. Sam rezultat je zame drugotnega pomena, potrudil sem nagraditi napor organizatorja in prikazati všečno igro, kar mi je v nekaterih partijah tudi lepo uspelo. Rezultat priznam da ni realen, vsaj 1 partijo bi moral izgubiti, vendar so me rešile izkušnje. Resnično moram za prikazano čestitati prav vsem tekmovalcem. Presenečen sem nad vašim teoretskim znanjem, otvoritvami in poznavanjem šahovskih načel. Med vami sem se, moram povedati, počutil čudovito.
Po dogodku je sledilo veselo kramljanje in analiziranje šahovskih napak in zamujenih priložnosti.